LAPORAN PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN 2025
|
Bil. |
Dasar & objektif kualiti |
PERATUSAN PENCAPAIAN % |
|||
|
SUKU 1 |
SUKU 2 |
SUKU 3 |
SUKU 4 |
||
|
1 |
Permohonan pelan bangunan yang lengkap akan diproses dan dikemukakan kepada agensi luar / seksyen dalaman yang berkaitan untuk ulasan dalam tempoh sepuluh (10) hari bekerja |
|
|
|
|
|
2 |
Pelan bangunan dibawa ke Mesyuarat Jawatankuasa Majlis dalam tempoh tidak melebihi empat belas (14) hari bekerja selepas mendapat kelulusan dari semua agensi yang berkaitan untuk kelulusan. |
|
|
|
|
|
3 |
“Occupation Permit" hendaklah dikeluarkan dalam tempoh dua (2) hari bekerja selepas penerimaan Borang F. |
|
|
|
|
|
4 |
Projek pembangunan dilaksanakan mengikut jadual yang dirancang dalam tahun semasa (DPr - Dalam Perancangan, IJ - Ikut Jadual, DJ - Dahulu Jadual, SS - Sudah Siap). |
|
|
|
|
|
5 |
Buku baharu yang diperolehi melalui perolehan Pihak Berkuasa Tempatan dan pinjaman berkelompok diproses dan dipamerkan untuk pinjaman dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh penerimaan. |
|
|
|
|
|
6 |
Mengambil tindakan susulan dalam tempoh tiga (3) hari bekerja ke atas setiap kesalahan / pelanggaran undang-undang. |
|
|
|
|
|
7 |
Sampah domestik dikutip mengikut jadual kutipan yang ditetapkan oleh Majlis. |
|
|
|
|
|
8 |
Permohonan lesen yang lengkap diproses dan diluluskan dalam tempoh sembilan puluh (90) hari bekerja. |
|
|
|
|
|
9 |
Semua bil cukai taksiran dihantar satu (1) bulan sebelum tarikh akhir pembayaran yang diwartakan. |
|
|
|
|
|
10 |
Memberi respon kepada pengadu dalam tempoh dua puluh empat (24) jam. |
|
|
|
|
|
11 |
Memastikan kes aduan diselesaikan dalam tempoh tidak melebihi empat belas (14) hari bekerja dari tarikh aduan diterima. |
|
|
|
|
|
Jumlah Keseluruhan |
|
|
|
|
|
|
Purata |
|
|
|
|
|